Šodien, 21. maijā, komisija rīkoja izbraukuma sēdi Sabiedrības integrācijas fondā (SIF), lai padziļināti iepazītos ar Vienas pieturas aģentūras jaunpienācējiem darbu. Pēc SIF iniciatīvas izveidotās aģentūras mērķis ir vienuviet nodrošināt informatīvu atbalstu un nepieciešamos pakalpojumus trešo valstu pilsoņiem un starptautiskās aizsardzības saņēmējiem.
Sēdes laikā SIF Saliedētības pasākumu koordinācijas departamenta direktore Kristīne Kļukoviča informēja, ka galvenais atbalsta veids mērķgrupām ir konsultatīvais darbs, kas ietver informatīvā tālruņa darbību, kā arī klientu konsultantu sniegtos pakalpojumus. Tāpat trešo valstu pilsoņiem tiek nodrošināts juridiskais un psiholoģiskais atbalsts, kā arī individuāls atbalsts, lai veicinātu klientu sekmīgu iekļaušanos sabiedrībā.
Viņa uzsvēra, ka biežākie jautājumi, ar kuriem klienti vēršas pēc palīdzības, ir saistīti ar migrāciju, uzturēšanās atļaujām, izglītības iespējām, nodarbinātību un sociālajiem pabalstiem. Vidēji nedēļas laikā Vienas pieturas aģentūras filiālēs tiek sniegtas aptuveni 150 konsultācijas.
Lai nodrošinātu pakalpojumu kvalitāti un efektīvu uzraudzību, ir izveidota klientu datubāze, kurā tiek uzkrāta un analizēta informācija par klientiem, viņu vajadzībām un saņemtajiem pakalpojumiem. Datubāzē iespējams izsekot komunikācijai ar klientu, konsultāciju norisei, sadarbības rezultātiem un klienta iekļaušanās procesa gaitai.
Sēdes noslēgumā komisijas locekļi apskatīja Vienas pieturas aģentūras telpas, kā arī saņēma atbildes uz sev interesējošiem jautājumiem.
Foto: https://saliedetiba.saeima.lv/foto-galerijas/category/53-sif-vienas-pieturas-agenturas-apmeklejums
Foto: Jānis Cauņa, Saeima